Lagat mat

Lovet slut = Jobbigt att gå upp imorse -.-
Efter skolan gick jag och Nick hem till mig, jag duschade och så klippte han mig efter det. Äntligen skönt att få bort dom äckliga slitna topparna! När det var färdigt fick jag ryck och villa laga mat, sagt och gjorde. Jag lagade fläskfilé med curry smak, paprikor och riven ost i ung. Mumsi. Nick dokumenterade allt med min kamera!

Med alla ingrediesnerna och allt så gjorde man såhär:
1.
Sätt ugnen på 225°. Dela fläskfilén i 2 cm-bitar och bryn dem i smör i omgångar. Krydda med curry, salt och peppar. Lägg över de färdigstekta bitarna i en smord ugnssäker form efter hand.
2. Kärna ur paprikorna och tärna dem och skiva bananen. Lägg det ovanpå filén, häll på grädden och strö över osten. Gratinera i ca 15 minuter.






Klaaar!!
Ps. Jag tog i fläskfilén och tyckte inte att det var äckligt! Eloge till mig :)

Kommentarer
Postat av: Mami

Det var jättegott och inte sista gången PUSS

2011-03-08 @ 17:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0