Jennifer tänker

Hallå? Är man bortskämd? Har man det bra eller? Är man rik for fuck sake?
Nu snackar jag inte direkt om mig själv, men jag kom på å tänka på en sak. Här går man runt och säger att mamsen köpt fel nudlar och säger att dom är äckliga. Utan att ens äta halva. Utan bara tar några få tuggor, sedan slänger man maten och tar någonting annat.

Är det inte sjukt? Jo det är det för fan!
När det finns så många människor i världen som inte ens får tak över huvudet, och här går man och gnäller på att nudlarna är äckliga, när man har hela kylskåpen med annan mat. Dom skulle göra vad som helst för att typ bara få en tugga nudel och ett glas mjölk liksom.
Dom flesta i Sverige är fan bortskämda. Vissa mer och andra mindre. Vi har inte varit med i ett krig på år hundrade, eller vafan det är. Vette fan. Vi är fegisar. Så vi förslorar inte speciellt mycket på att USA och Iran krigar. Vi ba chillar. Nu kom jag in på en liten annan sak. Men det är ju sant.

Får lite panik ångest ibland när jag börjar tänka på sånt här.
Som Rebecca berättade idag i skolan, att det var en kille som tjänade ca 10 kr per dag. (Det var utomlands så det var ju en anna valuta, men i svenska pengar) Alltså 300 i månaden på att städa hotel rum, dag ut och dag in. Sen innan dom skulle åka hem gav dom honom 500 kr och han blev ju överlycklig. Han sa att han skulle gå hem till familjen å fira. Äta värsta middagen och ha fest nästan.
Här går vi i skolan och "tjänar" mer en ett tusen kr på att gå i skolan. Som dom festa inte ens tycker om. Medans andra inte kan gå i skolan, kan inte läsa, skriva och räkna. Det var vi liksom i vardagen utan att ens tänka på nått annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0