21/10 - Hårvisning!

Ååå herrejisses vilken dag!
Var i skolan från halv 9 på morgonen till 7 på kvällen!
Vi hade en invigning för tyresö gymnasiums två nya program. Frisör och Hotell&Turism. Vi som går i frisör skulle då ha en hårvisning i aulan. Och så blev det. Här kan jag berätta vad vi/jag gjorde under hela dagen. Fast visst det kommer säkert låta som det bara tar någon timme. Men tro mig. Det tog sån jäkla tid med allting!
Bi hade 4 olika teman: Lockigt, Rockigt, Långhår/Uppsättning och extrem. Jag var med i dom rockiga.

Alla skulle samals i skolan halv 9. Då vi fick träffa den klassen (hv2)från jakobsberg som skulle vara med och hjälpa oss. Den går i 2an för övrigt. Sen direkt efter informationen Susanna(lärare) gav oss gick vi till Aulan så att Hv2 skulle få känna på att gå så som våran klass hade övat på några gånger. 
      Efter det var det direkt till salen som gällde. Börja färga hår och en massa. Nathalie hette tjejen som färgade på mig. Fast vi fick färga det två gånger för att första gången blev blaskig och konstig eftersom att min utgångsfärg var med slingor och utväxt och allt. hahah. Men sen gick det bra, fast var lite missnöjd i början för att jag tyckte att det hade blivit för mörk. Färgade rödbrunt btw. Men hon fönade och plattade håret för sedan var det dax för lunch och dom som inte hade tagit med sig mat hemmifrån fick gå till matsalen och äta. Så jag gick dit och käkade med Nick.. inte speciellt gott men blöblö, var typ vegitarisk lasange :S Men efter lunchen fick vi springa tillbaka. Så pakiterade jag och RebeccaH lite goodiebags ett tag. Fast det var tråkigt så efter att vi hade gjort 5 st var fick Nick göra ^^ (Lata) Istället så började vi fixa håret. 
      Då började beatrice göra på mig. Tupera och kamma till det lite och sedan kom Nathalie och tog i en massa vax och hårxpray i håret som hängde ner. Skulle typ vara som stripes. Sedan satte dom upp lite av håret med hårnålar och dit med röda fjärdar. (bild) Så blev det en massa foton tagna, och eftersom jag var en utav dom första som blev klara så ba gick jag runt i typ 30-45min. Så hade klockan blivit halv 4.  Då gick vi alla till aulan för att göra genrep! Det blev as bra! YÄY. Och sedan efter det gick vi tillbaka och åt varsin macka och gjorde klart allt det sista. Städa salongen bla. fick ju jag göra. Hehe även fast det kanske inte blev så mycket städa för mig del (a).. Så gick tiden väääärdigt sakta . . . När vi var klara så var det en timma kvar tills vi skulle gå till aulan. Satt och väntade i ett klassrum. Hahaha fast vi hade ju dock kul då också! :D
       Så blev klockan lite innan 6. Så vi gick till aulan. Men Peter Sipen hade tydligen fortfarande inte pratat färdigt! Så där stod vi och väntade i hundra år. Medans Lisen hade skrattdamp och gjorde så att jag, Carro och Sara fick det också lite halvt. Herregud xD   Fast tillslut fick vi gå. WOHO. och nej fyfan var nervös jag var! Hade ont i magen. Hihihi :O. Men det gick bra som tur va! Förutom att jag och Frida hade missförstått varandra. Eller rättare sagt, någon hade sagt en grej till mig var jag skulle göra och en annan hade sagt en annan sak till Frida. Så det spårade lite. Sorry... YÄYÄÄÄÄÄÄÄ.



Skriver om idag (torsdag) en annan dag. Eller antningen ikväll eller i morgon. Sedan kommer det komma ut bilder också. Men hinner inte just nu :) I guess (?) pPUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0